Alexander Kielland ulykken

Norsk Ubåtforening

Frokostforedrag om Alexander Kielland ulykken 27. mars 1980 «Da alt gikk galt – Hvorfor kantret boligplattformen?»

Av Skipsingeniør Nils Gunnar Gundersen

Nils Gunnar Gundersen har vært involvert i bygging, drift og ombygging av en Pentagon type plattform i hele 8 år og fulgt aktivt med i etterforskningen av det mer enn 40 års lange etterspillet. Han hadde ansvaret for alle maritime operasjoner for »Drill Master» som var prototypen til både «Alexander Kielland»  og «Henrik Ibsen»  Han ble  tidlig engasjert av politiet i Stavanger i forbindelse med etterforskningen av «Kielland» saken.

Foredraget vil bli holdt i resepsjonen på Marinemuseet 19. oktober kl 11:00.

Norsk Ubåtforening inviterer samtidig medlemmer av Sjømilitære Samfund i Horten og Oslo og KNM Narvik.

Påmelding til foredraget sendes Andreas Hauge på email; andrhau@online.no snarest, men ikke senere enn 17 oktober.

For de av dere som planlegger å spise lunsj på Samfundet i etterkant av foredraget, kan Andreas Hauge samordne en bestilling.

Merk lunsjen vil være på egen regning.

Ser fram til å møtes.

For Skipsrådet i Norsk Ubåtforening