Equinor planlegger Ubåt

Kopi av artikkel fra Stavanger Aftenblad.

Loader Loading…
EAD Logo Taking too long?

| Open Open in new tab

En stor takk til medlemmene Isak Johan Ebletoft og Ole-Christian Hellum Olsen som oversendte artikkelen om Equinors superfarkost under vann, .se kopi av artikkel fra Stavanger Aftenblad.
Herrene Ebeltoft og Hellum Olsen foreslo videre at Skipsrådet burde kontakte Equinor for å høre om Prosjektledelsen kunne være interessert i å holde en presentasjon for medlemmene i NUF.

Skipsrådet har vært i kontakt med Equinors prosjektleder som umiddelbart reagerte positivt til henvendelsen.
Konklusjonen var at dette måtte kunne la seg gjøre.

En god anledning for NUFs medlemmer å se bruk av uvb-teknologi innenfor et spennende fagområde. Samtidig gav Equinors prosjektleder uttrykk for at NUF representerer et hav av erfaringer og kunnskap som prosjektet muligens kan dra nytte av.
Det kan nevnes at prosjektet i dag har en ex maskinmester fra Kobben klassen og en navigasjons offiser fra Ula Klassen.
Vi er nå i gang med å avtale møteplass, tidspunkt og agenda med Equinor. Foreløpig tidspunkt er satt til slutten av september, primo oktober.

Grunnet Cov19 situasjonen vil foredraget mest sannsynlig foregå ved bruk av IT, digital møteplass. Equinor bruker Teams. Teams kan lett installeres på din PC.

Så snart avtalen med Equinor er endelig på plass vil dere bli oppdatert.

Sjekk ut denne YouTube Videoen om prosjektet.