Sommerhilsen fra Skipssjefen

Fellesferien har startet, og mange har gått i feriemodus. Det vi er mest opptatt av (glem Coronaen), er været. Det blir som det pleier, vekslende, noen regnbyger helst på ettermiddagen med torden, varierende varme fra veldig varmt til noe kjølig. Dette landet vårt er noe spesielt, vi kan samtidig ha tropevarme helt nord i Kirkenes og helt syd på Sørlandet. I Norge ellers kan vi samtidig ha det kaldere, mer vind og kanskje regn. Den gang vi tilbrakte sommerferien på kjøl, var det best å ligge på Koster eller Svenner, avhengig av hoved vindretning den sommeren. Det var som oftest en kile over dette havstykket hvor det var klarvær, mens det var skyer over land rundt.

Ubåtprosjektet er nå kommet så langt at Bundestag har godkjent det. Det gjenstår den formelle underskriften på avtalen. Vi er spent på den videre utviklingen. Litt får vi forhåpentligvis vite på GM.

Region Bergen skal avholde årsmøte snart, og vi ønsker dem lykke til med det.

Arrangementskomiteen holder på med å få på plass NUF’s Generalmønstring 2021 og Årsmøtet. Dette skal i år avvikles på Karljohansvern fredag og lørdag 18 september.

Vi starter på ettermiddagen fredag med Årsmøte, foredrag og enkel servering. Lørdag blir som vanlig, kransnedleggelse, foredrag, lunsj deretter foredrag. På kvelden blir det RPC og middag.

På Thon Hotel Horten kan man bestille rom til kr. 998,- for enkeltrom og kr. 1298,- for dobbeltrom inklusiv frokost pr natt. Husk å nevne at avtalen er inngått med Erna og at det gjelder Norsk Ubåtforening, da gjelder disse prisene.

På Samfundet er det kun ledig fra lørdag til søndag og prisen er kr 1395,- for enkeltrom og 1595,- for dobbeltrom inklusiv frokost. Frist for reservering på Samfundet er 17 august.

Komiteen har også fått avtale med Grand Hotel Åsgårdstrand, enkeltrom kr 1095,- og for dobbeltrom kr 1295,-.

Det blir sendt ut en mail for påmelding, men det kan være lurt å reservere hotell i god tid.

Vi i Skipsrådet ønsker dere alle en riktig fin sommer, så møtes vi på GM klar til ny dyst.

Jens-Georg Engeness

Skipssjef